اخبار روز

چشم انداز بازار روغن آرگان

بازار روغن آرگان

انتظار می رود که ارزش بازار جهانی روغن آرگان، در سال های2021 تا 2031 حدود 7 درصد افزایش یابد، و روغن آرگان گرید آرایشی و بهداشتی تا سال 2031 حدود 80 درصد از سهم بازار را در اختیار خواهد داشت.

افزایش مداوم تقاضا برای محصولات زیبایی ممتاز و همچنین تغییر اولویت مصرف کنندگان از محصولات شیمیایی مصنوعی به محصولات گیاهی ارگانیک باعث افزایش تقاضا برای روغن آرگان در سراسر جهان شده است. از دهه گذشته، میزان مصرف روغن آرگان به شدت افزایش یافته است و ظهور لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست حاوی روغن آرگان، در این بازار حکمفرما بوده است.

argan oil market

عملکرد تاریخی در مقابل چشم انداز بازار آینده

تقاضای تاریخی برای روغن آرگان از سال 2016 تا 2020 رشد ثابتی معادل 4.8 درصد، همراه با رشد قابل مشاهده در ارزش کلی بازار از حدود 130 میلیون دلار آمریکا در سال 2016 به 147.9 میلیون دلار در سال 2020 گزارش شده است.

انتظار می رود تا سال 2031، بازار شاهد جهشی نزدیک به 7 درصد باشد. بازیگران برجسته در بازار به طور گسترده سرمایه گذاری و منابع خود را با چشم اندازی برای افزایش تولید روغن آرگان گرید آرایشی و بهداشتی و تقویت کانال های فروش و توزیع خود به کار می گیرند. همچنین همه‌گیری COVID-19 یکی از عوامل کلیدی تقویت‌کننده رشد بازار روغن آرگان در سال های 2021 تا 2031 گزارش شده است.

pure argan oil

 چالش های کلیدی برای تولیدکنندگان روغن آرگان چیست؟

برخی از چالش های اصلی که بازیگران بازار روغن آرگان با آن مواجه هستند و ممکن است بر این فضا تأثیر منفی بگذارد، عبارتند از:

  • بازار بسیار پراکنده است و تعداد زیادی از بازیگران به تقلب و برچسب گذاری نامناسب می پردازند، که این نگرانی بزرگ می تواند رشد بازار را محدود کند. روغن آفتابگردان به دلیل در دسترس بودن آسان و هزینه نسبتا کم، عمدتاً برای اهداف تقلب استفاده می شود.
  • برای استخراج روغن آرگان، هنوز تکنیک های پردازش و فرآوری سنتی، عمدتاً مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از پرس های مکانیکی توسط بازیگران برجسته این بازار، منجر به کارایی و بهره وری کمتر می شود.
pure argan oil

 کدام کشورها بازیگران اصلی روغن آرگان هستند؟

با توجه به چشم انداز تولید روغن آرگان، مراکش یکی از بالاترین تولیدکنندگان در طول دهه ها بوده است. مراکش سالانه بیش از 4400 تن روغن آرگان تولید می کند که 70 درصد آن صادر می شود. تقاضا برای روغن آرگان در پنج سال گذشته به شدت افزایش یافته و همچنان درحال بالا رفتن است.

اسرائیل از نظر استراتژیک شکاف بین تقاضا و عرضه را پر می کند. مراکش تنها قادر به تولید 4400 تن در سال است، در حالی که تقاضای جهانی حدود 20000 تن در سال است. اسرائیل به طور تصاعدی پتانسیل کشاورزی خود را گسترش داده و توانایی تولید آرگان را بیشتر از سایر کشورها دارد.

Beauty Quest Group یکی از بزرگترین بازیگران بازار با درآمد سالانه 130 میلیون دلار آمریکا است. پس از آن برندهای زیبایی الهام گرفته شده با 34 میلیون دلار درآمد سالانه قرار دارند.

L'Oreal argan oil products

مصرف کنندگان اصلی روغن آرگان چه کسانی هستند؟

روغن آرگان توسط تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد، که در آن بخش خوراکی حدود 20 درصد و بخش لوازم آرایشی 80 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. گرید آرایشی روغن آرگان بیشترین تقاضا را به خود اختصاص می دهد، که به کاربرد گسترده آن در صنعت نسبت داده می شود. روغن آرگان از نظر کاربرد با تعدادی از مصرف کنندگان نهایی چشم انداز وسیعی دارد.

the best seller argan oil

 کاربرد روغن آرگان در صنایع آرایشی و مراقبتی پوست و مو:

روغن آرگان در درجه اول برای درمان مشکلات مراقبت از پوست مانند آکنه، اگزما، بافت های اسکار، پوست خشک و پسوریازیس استفاده می شود. صنعت لوازم آرایشی استفاده گسترده ای از روغن آرگان برای لوازم آرایشی ممتاز برای مراقبت از پوست دارد، زیرا روغن آرگان با برخی از ویتامین های حیاتی مانند ویتامین A و ویتامین E همراه با خواص ضد پیری و مراقبت از پوست غنی شده است.

خواص آنتی اکسیدانی و اسیدهای چرب روغن آرگان برای تغذیه مو مفید است و آن را مرطوب نگه می دارد و از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند، درنتیجه از آسیب و ریزش مو جلوگیری می کند.

بازیگران برجسته در بازار مراقبت از پوست و مو و لوازم آرایشی ابتکارات و تحقیق و توسعه (R&D) بر روی محصولات جدید ترکیب شده با روغن آرگان را انجام می دهند که یک عامل محرک بالقوه برای فروش روغن آرگان است. جالب است بدانید که برندهای L’Oréal و Unilever بخش عمده ای از روغن آرگان تولید شده در مراکش را در سال های گذشته برای تولید محصولات مختلف مراقبت از مو استفاده کرده اند.

keratin argan oil

 کاربرد روغن آرگان در صنایع غذایی و نوشیدنی:

بسیاری از افراد نام روغن آرگان را صرفا در صنایع آرایشی و بهداشتی شنیده اند اما روغن آرگان به طور گسترده در صنعت غذا و نوشیدنی استفاده می شود. روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی و اجزای التهابی است که برای درمان بیماری های مزمن مفید است.

food grade argan oil

COVID-19 چه تاثیری بر فروش روغن آرگان گذاشته است؟

با شروع کروناویروس جدید و اعمال قرنطینه در سراسر جهان، اکثر صنایع با کاهش سطح درآمد و تغییر شکل منحنی فروش روزانه روبرو شدند. به دلیل اقدامات فاصله گذاری اجتماعی، تولید تعطیل شد و در نتیجه اثرات نامطلوبی بر اقتصاد جهانی داشت. در این مدت، زنجیره تامین به شدت مختل شد و مانع رشد بازار گردید. بازار در دو سه ماهه اول سال 2020 در فاز رکودی قرار داشت و تقاضای جهانی نیز به شدت کاهش یافت که منجر به کاهش شدید درآمد شد. با این حال، بازار در سه ماهه اول سال 2021 مسیر رشد طبیعی خود را بازیافت و این روند همچنان صعودی است.

argan oil shampoo
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *