ارگانیک, گیاهی, مکمل و غذایی, مواد زیستی, نکات کلیدی

نکات مهم در خرید جلبک اسپیرولینا که باید به آن توجه کنید

نکات مهم در خرید جلبک اسپیرولینا

جلبک اسپیرولینا بیشترین میزان پروتئین را در بین گیاهان و مواد زیستی دارد. علاوه بر آن جلبک اسپیرولینا دارای مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی است که آن را به یک سوپرفود فوق العاده تبدیل کرده است. تا جایی که از اسپیرولینا به عنوان غذای فضانوردان استفاده می شود.

این جلبک به دلیل خواص دارویی خود، علاوه بر مصرف غذایی در صنایع مختلف دارویی، آرایشی و بهداشتی، دام و طیور و کشاورزی نیز کاربرد فراوانی دارد. اما متاسفانه تقلب ها و عدم آگاهی از شیوه مصرف و نگهداری بهینه جلبک اسپیرولینا باعث شده نتوانیم کاملا از خواص آن در محصولات فرآوری شده استفاده کنیم. بنابراین رعایت این نکات مهم در خرید جلبک اسپیرولینا بسیار با اهمیت است:

نکات مهم در خرید جلبک اسپیرولینا:

  1. قبل از خرید از نحوه کشت و میزان کنترل آلودگی محل کشت مطمئن شوید. زیرا استخرهای پرورش جلبک محیطی بسیار مغذی برای رشد میکروب ها هستند.
  2. در خرید پیش ماده های دارویی خصوصا اگر در مقادیر بالایی خریداری می کنید، حتما از فروشنده مجوزهای قانونی مانند سیب سلامت و کد irc و …. را بخواهید. زیرا اگر محصول شما مشکلی برای سلامت خریداران ایجاد کند، مسئولیت قانونی آن بر عهده خود شماست. 
  3. جهت جلوگیری از متضرر شدن خود با فروشندگانی که کیفیت محصول خود را تضمین نمی کنند، و صرفا دلال و سود جوی این بازار هستند همکاری نکنید.
  4. متاسفانه بسیاری از افراد رنگدانه پر ارزش فایکوسیانین را از اسپیرولینا استخراج می کنند و با قیمت گزافی به فروش می رسانند. و نهایتا تفاله اسپیرولینا را تحت عنوان گِرِید آرایشی و دامی به فروش می رسانند. درصورتی که وجود فایکوسیانین خصوصا در محصولات آرایشی تاثیر بسیاری در کیفیت محصول نهایی شما دارد. به خاطر داشته باشید که کیفیت بالای محصول موجب محبوبیت آن نزد خریداران و درنتیجه دریافت سهم بیشتری از بازار فروش می شود. و همه این موارد به کیفیت پیش ماده مورد استفاده شما وابسته است.
  5. با توجه به حجم جلبک مورد نیاز خود، تامین کننده مناسب پیدا کنید. مطمئن شوید جلبکی که خریداری می کنید، از یک کشت خالص به دست آمده و تامین کننده توانایی تولید در حجم مورد نیاز شما را دارد. زیرا کشت های مختلف تحت شرایط متفاوت و حتی فصول متفاوتی پرورش می یابند و درنتیجه از نظر کیفی می توانند بسیار متغیر باشند. این یکدست نبودن پیش ماده به شدت باعث افت کیفیت محصول شما می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *